Scan X Nampak Bby Nampak Kantung Bby Sahaja

Tu saya pun lebih kurang kes awakmasa mula2 dapat tau peknendlm 5-6 mgug confirmkan ngan klinik swasta n trus wat scanmasa tuh doc kata nampak. Pagi 8 am saya check 2 line.


Kelongsong Bayi Tidak Kelihatan Semasa Ultrasound Dr Zubaidi Hj Ahmad Menulis

Masa first pregnancy dulu buat upt n urine test mmg ve.

Scan x nampak bby nampak kantung bby sahaja. Bulan 6 2015 saya disahkan mengandung 2 bulan. Doktor memberitahu bahawa hanya nampak kantung saja tetapi janin masih belum nampak. Awal awal sangat takut tak nampak Pada 20112012 saya mendaftar kehamilan di klinik kerajaan dan doktor juga membuat scan.

Pada 20112012 saya mendaftar kehamilan di klinik kerajaan dan doktor juga. Oleh itu saya menyarankan puan dan suami untuk pergi mendapatkan bantuan yang lebih komprehensif di klinik atau hospital yang bedekatan untuk dapatkan kepastian yang lebih terperinci. Hai kak ryn dan semua kawan2 baru disini sedih saya baca kesemua cerita di atas.

2x kali scan kantung n baby x nampak langsung. Masa scan ni boleh nampak dah kepala bayi tulang belakang tangan kaki denyutan jantung. Malangnya semasa scan masih juga tak nampak tanda tanda baby itu ada Kalau ikutkan umur kandungan dah dekat 2 bulan lebih 9 weeks gitu.

Doktor mengatakan usia kehamilan saya 6 minggu lebih dan jawapan yang doktor berikan adalah sama iaitu hanya nampak kantung saja seperti doktor lain sebelum ini. Mmg ada tp masalahnye baby die x membesarsama je saiz cmtupastu die mmg ade kuar brown spot calit2 cmtudoc ckp bby x berkembang n kna dc. Hari ni sy genap pregnant 12 week 3 day.

Scan 7w nampak kantung je Hi mommies. 2- Scan di awal kehamilan dalam 4-5 weeks memang sll tak akan nampak apa. Perbezaan mungkin dalam beberapa hari sahaja.

3- Google info di internet kadang2 membantu kadang kala tak. Dia suruh miss g hospital. Smlm p hos doc kata mgkin awl khamilan n scan pun msh tak nmpak pa2 wlpn kantung.

1Trimester pertama 11-14 minggu untuk confirmkan tarikh dijangka bersalin dan menentukan minggu kehamilan. Kecacatan hanya berlaku dalam 1 dalam 100 kehamilan. Kemudian saya lakukan semula pemeriksaan sama pada 14112012 dan menunjukkan saya hamil 5 minggu lebih dan doctor masih mengatakan bahawa hanya nampak kantung sahaja.

Sampai sana dorang buat scan atas bawah tapi still tak nampak bby. Kadang kala ia akan mengambil masa yang lebih lama untuk melihat janin didalam perut. Kebanyakan cyst ini tidak berbahaya bukan kanser dan didiagnosa oleh doktor secara tidak sengaja ketika melakukan pemeriksaan ultrasound untuk mengetahui perkembangan bayi dalam rahem.

Beratnya rasa ujian kali ni. Saya berumur 39 tahunPeriod saya memang tidak teratur. Saya dah dua kali scan 1st scan doc cakap saiz kantung.

Melihat tumbesaran bayi pada trimester pertama. Risau bila doc ckp takut kandungan tak jadilagi 3 weeks kena gi scan. Skrg amal acid folic jer.

Ovarian cysts berlaku kepada kira-kira 1 dalam 1000 wanita hamil. Ada yang normal apabila berlaku perdarahan malah boleh meneruskan kandungan sehingga 40 minggu. Hanya pundi kencing je nampak.

Msa tu kira dh 5weekmsa usia kdgn 7week sy nak buat buku pink depa scan tp tak nampak pa2 mmg dpa syak lain dh. Saya tidak pasti berapa minggu dan untuk. Doktor pula dapat yang agak negatif sikapnya dia main cakap lepas je buat kerja pun nak cepat.

Kantung tak nampak cek upt sah pregnant dlm kiraan dh 4 week tpi dr scan kantung bby tak nampak lgi. Klau sy prgnantni 1st bby sy. Pas sebulan lebey suddenly ader stain so g ler check kat klinik biasa.

Pada waktu ini kantung akan lebih jelas dilihat dan dinilai. Pada 9 July 2012 doctor cakap saya pregnant for 6 weeks namun tidak nampak janin hanya kantung sahaja. Check urine g.

Walaupun scan yang dilakukan dengan teliti sekalipun ada beberapa ketidaknormalan yang mungkin tak nampak pada scan dan mungkin nampak bila kandungan dah membesar sedikit. Oleh kerana organ kilang telur ovari terletak berhampiran dengan rahem maka ia mudah dikesan. Bila doc tu scan dia ckp dia tak nampak any heart beat tapi kantung ader.

Tak sampai 2 minggu saya check doctor masih tidak nampak janin dan kemungkinan saya menghadapi Missed Abortionkandungan dah 7 minggu lebih dan suruh saya datang untuk 1 minggu lagi. Perlu diingatkan majoriti bayi adalah bayi yang normal. Cuma ada kes-kes tertentu keadaan ibu itu sendiri menyebabkan berlakunya pendarahan.

3- Scan Tumbesaran Selepas 32 Minggu. Selalu dalam 6 weeks above baru nampak. Saya pregnant anak keduamggu lpas pergi scan tgok usia bby dlm 5 mggu tp kantung bby x bulat doc just ckp bnyk kn berehat n jgn buat kerja berat utk elakkan turun darah.

Usia kandungan sy 7weeks tapi 4 hari lps gi scan cuma nampak kantung jebaby tak nampak apa pon lagiSbb masa scan 5 weeks dulu apa pon tak nampakscan 7 weeks baru nampak kantungnormal ke. Malam tersebut saya check upt didapati 2 line. Last week jumpa doc and buat 2nd scannampak kantung and fetustapi doc cakap mcm ada bayang2 fibroidsya nak tanya first time sya scan on early end of april 7w5ddoc tak nampak pun ada fibroid but 2nd scan 9w5.

Disini sue menyediakan informasi tentang kehamilan penyusuan dan berpantang. Cuma msalah skrg sy dh msk 9week sy ada bleeding tp tak bnyak ckit2 n msk 2 hari dh. Baby mmg lambat nampak ke.

Beberapa bulan ni hanya sedikit sahaja. Ada pulak jenis yg kantung baru nak grow. Maaf ye sy bru je baca entry ni.

Malam saya checkpun 2 line. Saya telah pergi berurut dan tukang urut sarankan agar saya buat upt. Tggu usia kandungan 3 bulan scan balik tgok.

So dia ikut badan masing-masing. At least ada nampak kantung tapi tak ada isi dalam tu. Saya dapati terdapat spotting selama seminggu bewarna coklat.

Selalu kita fikir jika berlaku pendarahan semasa mengandung itu tandanya berlaku keguguran kan. Tp tca sy 1119 t. Moderator Sahaja Super Moderator Sahaja.

Doctor suruh datang untuk 2 minggu. Suppose dah nampak coz. Tetapi ia bergantung pada jenis darah ataupun keadaan ibu itu sendiri semasa darah keluar.

Nak mengenalpasti sama ada kehamilan kembar atau tiga atau lebih.


Min Aina Ila Aina Kisah Kehamilan Kedua Saya Dari Blighted Ovum Ke Missed Miscarriage


Hamil 7 Minggu Saya Sedang Hamil 7 Minggu Tetapi Hanya Nampa


Blog Diari Ibu


Butterflynn Baby Scan For The First Time


Penyebab Kantung Janin Belum Terlihat Walaupun Ujian Kehamilan Positif


Hanya Nampak Kantung Saja Dr Zubaidi Hj Ahmad Menulis


Scan Janin Awal Kandungan


Scan Janin Awal Kandungan


Info Ibu Hamil Assalamualikum Iih Nk Tnya Pendapat Normal Ke Kandungan 8weeks Blm Nmpk Apa2 Lg Hnya Kantung Sahaja 2minggu Lh Repeat Scan Balik Adakah 2 Minggu Lpas Tu Ada Nmpk Baby


LihatTutupKomentar