Scan Nampak Kantung Sahaja

Jom baca perkongsian wanita ini tentang pengalaman hamil tanpa janin blighted ovum. Disebabkan saya kerja di klinik saya bebas untuk gunakan mesin scan tu bila2 masa saja.


Tak Nampak Apa Apa Pun Doktor Mary Eve Clinic Jitra Facebook

Panggil lagi seorang doktor masa tu doktor ke 2 tengah mengandung juga.

Scan nampak kantung sahaja. Baby pun sama besar dengan usia kandungan. Hamil tiga minggu selepas mendirikan rumah tangga namun belum rezeki untuk menimang cahaya mata apabila kandungan tak menjadi. Kena tunggu 2 minggu lagi.

Dalam rahim ni kosong. So dia ikut badan masing-masing. Dreaming of becoming a parent.

Boleh ka if saya nak try scan. Saya pergi checkup dari minggu ke-5 sehingga minggu ke-9 scan tak nampak janin hanya kantung. Assalammualaikum kalau diikutkan saya skrg 9w4d.

- i blurrrr jap. So time 12w3d tu boleh nampak la baby kite kat dalam. UPT Positif Tapi Scan Tiada Kantung Dalam Rahim Apa Sebab Kantung Tak Nampak.

Doktor berkenaan berkata bahawa kandungan saya baru berusia 7 minggu 2 hari dan ada satu kantung cuma janinnya. Suprisingly sebelum ni scan di klinik swasta just nampak kantung sahaja. Kadang-kadang scan biasa melalui perut ibu tak berapa jelas jadi doktor perlu lakukan scan dari bawah transvaginal untuk mendapatkan imej yang jelas kerana ianya berhampiran dengan rahim.

Kantung yang tidak kelihatan diikuti dengan pendarahan mungkin bermakna keguguran berlaku. Cuma msalah skrg sy dh msk 9week sy ada bleeding tp tak bnyak ckit2 n msk 2 hari dh. Sy masa kndungan 7w dh nmpk janin n hearbeat.

Msa tu kira dh 5weekmsa usia kdgn 7week sy nak buat buku pink depa scan tp tak nampak pa2 mmg dpa syak lain dh. Terus Nurse suruh jumpa doktor untuk scan. Hamil 7 minggu 2 hari tapi bila scan kantung nampak janin belum kelihatan.

3- Google info di internet kadang2 membantu kadang kala tak. Ada pulak jenis yg kantung baru nak grow. Saya pergi checkup dari minggu ke-5 sehingga minggu ke-9 scan tak nampak janin hanya kantung.

Selalu dalam 6 weeks above baru nampak. Hi doktor selamat malam mahu tanya usia kandungan isteri saya sudah 10-11minggu masa scan masih belum terlihat lagi janinnya hanya kantung saiz 4cm saja so doktor suruh datang 2 minggu lagi untuk info doktor isteri saya haid yg tidak teratur antara 29-49 hari sebelumnya dan mempunyai. Masa scan tu doktor tu cakap kalau kiraan dah 6minggu tapi ikut scan baru 4minggu lebih.

Tapi i takde rasa sakit or turun darah pun. At least ada nampak kantung tapi tak ada isi dalam tu. Saya diuji sekali lagi.

Lepastu nampak ada kantung tapi tak nampak kelipan jantung lagi maybe still kecil doktor cakap. Kali ini doktor mengandaikan kemungkinan blighted ovum kandungan tak jadimissing dan diberi tempoh 2 minggu untuk datang semula buat imbasan. Bila nampak bahagian-bahagian penting ni kita boleh menghela nafas lega sebab bayi yang dikandung sekarang boleh dikatakan normal.

Bila check UPT sudah ada 2 line menandakan anda hamil tetapi hasil pemeriksaan doktor mendapati tiada kantung dalam rahim anda. Normal ke tak nampak kantung lagi walaupun dah 5 minggu. Scan kat bawah tvs tak nampak scan kat perut lagi la tak nampak.

Smlm p hos doc kata mgkin awl khamilan n scan pun msh tak nmpak pa2 wlpn kantung. Saya pun br scan. Saya ingin bertanya pandapat doktor memandang ini kandunagn pertama sy selepas 7 thn berkawin.

Scan dengan doktor doktor cakap kantung tak cantik. Saya dapati yang saya hamil lagi dan telah menjalani ultrasound scan di klinik swasta. Check urine g.

Doktor mintak untuk datang lagi 2 minggu depan. Dia kata dulu dia pun macam ni. Jadi saya scan baby saya ni hampir tiap2 hari.

Dia datang daripada Tasha okey. Tiap2 owg lain2 ase nye. Tp tca sy 1119 t.

So normal jela kan. Kali ini doktor mengandaikan kemungkinan blighted ovum kandungan tak jadi missing dan diberi tempoh 2. Ada yang dikurniakan cahaya mata beberapa bulan sejuruh berkahwin manakala ada yang terpaksa menunggu bertahun lamanya.

Tapi tak nampak lagi. Cuma yang tak puas hati sikitnyaaaaa bila scan di klinik kesihatan tu tak dengar bunyi jantung baby. Kandungan 10 minggu tapi bila scan hanya nampak kantung.

2- Scan di awal kehamilan dalam 4-5 weeks memang sll tak akan nampak apa. Hanya nampak kantung sahaja. Sepatutnya kandungan 8 minggu kantung dah cantik dan dah nampak janin atau heartbeat.

Apakah penyebab kantung janin. Tadi Tasha buat you ni pregnancy negatif. Awal mengandung itu okey empat minggu mai kat Doktor Aishah Dr Aishah hanya nampak ada rahim sahaja.

Nampak kantung je bulat. Saya sudah berkahwin dan memiliki 2 orang anak. Okey ini Doktor Aisyah nak tunjuk dekat kau orang this is how a normal pregnancy should be.

Janin belum nampak lagihihi. Tapi dua hari lepas pegi klinik gov scan cuma nampak kantung saja. Saya diuji sekali lagi.

Tvs kedua nampak kantung yg kecil061212 tvs ke3 nampak kantung biasa tapi tiada janin kelihatan121112 ujian darah saya yg pertama 8625 dan after 48hrs 2156. Saya diuji sekali lagi. Tapiiiii kantung ni tak bulat dia macam kemek and ada bleeding plak kat luar dia.

Lega la sikit kita.


Scan Janin Awal Kandungan


Gojes Mami Cinta Hati Kantung Kosong Hamil Tanpa Janin Part 2


Tahniah Anda Hamil 6 Minggu Apakah Kadar Degupan Jantung Bayi Anda Blog Fertiliti Dr Natasha Nor


Hanya Nampak Kantung Saja Dr Zubaidi Hj Ahmad Menulis


No Fetal Echo Seen Apa Maksudnya Naddaily


Bagi Mereka Yang Di Klinik Siti Seksyen 16 Shah Alam Facebook


Hamil 7 Minggu Saya Sedang Hamil 7 Minggu Tetapi Hanya Nampa


Scan Rahim Kantung Sedikit Kosong Dan Penyek Dr Say Mohon Doa Untuk Isteri Gempak


Min Aina Ila Aina Kisah Kehamilan Kedua Saya Dari Blighted Ovum Ke Missed Miscarriage


LihatTutupKomentar