Scan Baby Nampak Kantung Sahaja

UPT Positif Tapi Scan Tiada Kantung Dalam Rahim Apa Sebab Kantung Tak Nampak. Detail scan ini merupakan 2d black and white ultrasound scan untuk tengok anggota-anggota badan baby.


Kelongsong Bayi Tidak Kelihatan Semasa Ultrasound Dr Zubaidi Hj Ahmad Menulis

Yang tu dia panjang sikit dia dari bawah masuk kalau baby.

Scan baby nampak kantung sahaja. Kandungan 10 minggu tapi bila scan hanya nampak kantung. Bila check UPT sudah ada 2 line menandakan anda hamil tetapi hasil pemeriksaan doktor mendapati tiada kantung dalam rahim anda. Melihat tumbesaran bayi pada trimester pertama.

Masa scan ni boleh nampak dah kepala bayi tulang belakang tangan kaki denyutan jantung. 3- Scan Tumbesaran Selepas 32 Minggu. Dan selama tu lah hanya nampak kantung saja.

1Trimester pertama 11-14 minggu untuk confirmkan tarikh dijangka bersalin dan menentukan minggu kehamilan. Okey so scan ni adalah scan 2D. Scan aa hitam putih.

Tapi biasanya kalau kalau aa bukan di klinik pakar biasanya kat klinik kita buat scan dari atas sahaja. Sy betul2 risau. Otak belakang cerebellum cecair dalam otak lateral ventricles cm tissue otak choroid plexus saiz kepala Banyak lagi.

Cuma yang tak puas hati sikitnyaaaaa bila scan di klinik kesihatan tu tak dengar bunyi jantung baby. AsalamFirst period 90119kira usia kandungan dah 10 minggubaru ni bliding kuar darah coklat skit n terus pegi hospital cekbila scan mcm 6 minggubaby xnmpak lagidoc ckp dlm kantung tu baru tgh bagi mknso doc sruh dtg 2 minggu lagi untuk scanmyb saya kurang mkn kot sbb alah terukmkn muntah jeharap sgt semuanya ok. Ketika itu jika buat vaginal scanTVS akan nampak karung kehamilan saja janin belum kelihatan.

So normal jela kan. Eg brain heart limbs kidney perut dan lain-lain. Usia kandungan sy 7weeks tapi 4 hari lps gi scan cuma nampak kantung jebaby tak nampak apa pon lagiSbb masa scan 5 weeks dulu apa pon tak.

Kantung yang tidak kelihatan diikuti dengan pendarahan mungkin bermakna keguguran berlaku. Fetal brain kepala baby pula kita tengok banyak benda. Hi doktor selamat malam mahu tanya usia kandungan isteri saya sudah 10-11minggu masa scan masih belum terlihat lagi janinnya hanya kantung saiz 4cm saja so doktor suruh datang 2 minggu lagi untuk info doktor isteri saya haid yg tidak teratur antara 29-49 hari sebelumnya dan mempunyai.

So time 12w3d tu boleh nampak la baby kite kat dalam. Kecacatan hanya berlaku dalam 1 dalam 100 kehamilan. Assalammualaikum ini adalah entry yang kedua saya tulis dalam blog mengenai pregnancy saya setalah saya disahkan hamil tentunya perasaan gembira yang amat dan tak dapat nak di gambarkan.

Setiap dua minggu nak bagi chance pada baby itu besar. Tvs kedua nampak kantung yg kecil061212 tvs ke3 nampak kantung biasa tapi tiada janin kelihatan121112 ujian darah saya yg pertama 8625 dan after 48hrs 2156. Nampak kantung je bulat.

Gambar 3D scan gambar berwarna hanya boleh ditunjukkan jikalau baby anda betul2 buka kaki dan nampak dengan jelasnya. Cuma bila saya ukur kantung tu makin mebesar setiap hari dalam mm. Scan dari atas perut.

Saya ingin bertanya pandapat doktor memandang ini kandunagn pertama sy selepas 7 thn berkawin. Bersemangat tau kitorang berdua dua hari tu. Hamil 10week tapi scan nampak kantung sahaja.

Janin belum nampak lagihihi. Baby pun sama besar dengan usia kandungan. Kali pertama saya berjumpa docter semasa kandungan saya berusia 5 minggu doctor scan kantung baby dah nampak gembiranya ya allah.

April 2 2021 1053 AM. Bila sudah delay 2 minggu iaitu umur kehamilan 6 minggu TVS akan dapat kesan janin dan denyutan jantung bayi. Ada miracle tak kalau kantung kosong tiba-tiba ada baby ya ada sebab itu maksudnya scan tu tak betul lah kau orang bagilah chance pada baby itu membesar sebab itu bila ada kantung je walaupun lapan minggu doktor akan buat scan dua minggu dua minggu weeks a part tahu.

Suprisingly sebelum ni scan di klinik swasta just nampak kantung sahaja. Masa scan tu mungkin dalm 4-5 minggu. Tak pernah lagi saya buat benda berat sejak.

Gambar scan 7-8 minggu kehamilan. Macam semalam juga bangun pagi cek lepastu kejutkan suami. Dalam kosong saja gelap.

Perlu diingatkan majoriti bayi adalah bayi yang normal. Dan scan di awal kehamilan kadang-kadang kita juga buat dari bawah. Jadi Kesimpulannya anda hanya perlukan 2D scan shj utk ketahui jantina baby.

Scan kat bawah tvs tak nampak scan kat perut lagi la tak nampak. Boleh tak terangkan normal ke kalau hamil 10week tapi bila scan tak nampak baby. Normal ke tak nampak kantung lagi walaupun dah 5 minggu.

Jadi saya scan baby saya ni hampir tiap2 hari. Disebabkan saya kerja di klinik saya bebas untuk gunakan mesin scan tu bila2 masa saja. Walaupun scan yang dilakukan dengan teliti sekalipun ada beberapa ketidaknormalan yang mungkin tak nampak pada scan dan mungkin nampak bila kandungan dah membesar sedikit.

Apakah penyebab kantung janin. Disebabkan macam tak sabar sangat ajak suami pergi klinik swasta juga hari tu untuk cek baby walaupun tahu awal2 ni bukan nampak pun lagi baby mungkin nampak kantung sahaja. Untuk ketahui jantina baby selalunya hanya melalui 2D scan sahaja.

Nak mengenalpasti sama ada kehamilan kembar atau tiga atau lebih. Situasi suami mcm semalam juga gembira lepastu tak tidur dah haha. Kelihatan segumpal daging mugdah - Quran dalam imej scan putih warna disekelilingi hitam air toban.


Blog Diari Ibu


Scan Usia 6w Tapi Nampak Kantung Je Assalamualaikum Hai Ib


Hanya Nampak Kantung Saja Dr Zubaidi Hj Ahmad Menulis


Penyebab Kantung Janin Belum Terlihat Walaupun Ujian Kehamilan Positif


Scan Janin Awal Kandungan


Min Aina Ila Aina Kisah Kehamilan Kedua Saya Dari Blighted Ovum Ke Missed Miscarriage


Ultrasound Appointments Klinik Kesihatan Meru Klang Facebook


Yolk Sac Seen Hai Saya Nak Tanya Maksud Kantung Kosong Ta


Scan Janin Awal Kandungan


LihatTutupKomentar