Sampai Satu Tahap Baik Aku Fikirkan Hal Aku Sahaja

Sehingga lupa bahawa pengharapan pada Tuhan itu jauh lebih utama - Allah banyak lagi benda besar untuk ummat yang perlu aku fikirkan. Bukan satu hanger sahaja pada satu masa tapi dalam 3-5 hanger mak aku guna.


Rezzo Vioz Vermelia 2010

Sampai lah satu tahap aku mula rasa kawan2 baik aku gang aku dah jauhkan diri dari aku.

Sampai satu tahap baik aku fikirkan hal aku sahaja. Gang2 aku yang bertahun lamanya dengan aku main dota online game sama2 tak hiraukan aku. Kadang2 kitorang lepak uptown tengok movie teman dia shopping. Dia kata dia nak berkawan je bukan nak ambil aku serius sebagai teman lelaki.

KERANA MISKIN AKU DI HINASampai Satu tahap Kesabaran di uji paling maksimumMaruah aku di hijak hijakKawan-kawan ejek dan pulaukan aku kerana aku ada hanya Moto BurukKaum kerabat saudara mara sisihkan aku dan keluarga hanya kerana aku miskin dan tidak ada harta benda dan kerja yang bagusSebagai anak sulung aku melalui kehidupan yang serba kekuranganaku. Kedai kaset kat Puduraya yang aku pergi tu milik orang India. Kamu tidak dapat melangkah dengan baik dalam kehidupan kamu sampai kamu melupakan kegagalan kamu dan rasa sakit hati.

Aku tak suka sangat dengan benda rutin. Aku boleh tegur L untuk kerja tapi L tak professional. Sampai satu tahap aku cakap die isteri derhaka bebab aku sudah tidak tahan dengan perangai die yang sentiasa menyalahkan aku dan orang sekeliling aku.

Kisah Benar Corona Virus. Dan aku memang takkan masak kalau aku tak nak masak. Aku fikirkan juga satu atau dua alasan kalau-kalau pengurus tanya untuk apa.

Anak aku nak mintak duit dgn bapak dia macam mngemis. Aku kata outstation tapi aku pergi bercuti dengan Hana di Bandung selama 4 hari. And dalam penceritaan awal dulu aku dah cakap my career span is only within 5 years sahaja dan aku perlu tukar.

Kalau nak stay Stay jelah kalau nak pergi dipersilakan. Kakak aku bercerita semula kepada aku. Segala belanja rumah aku akan guna kad dia.

Sampai satu tahap aku dah tak kisah pun pasal orang yang nak datang dan kemudian pergi dari hidup aku. Salah kan aku semula. Apa apa yang aku cakap juga tak pernah diambil kira oleh sesiapa dalam keluarga aku.

Jadi A la tukang dengar semua luahan aku tentang apa yang L buat pada aku. Monday June 14 2021. Aku pun tinggalkan kaunter dan masuk ke dalam bilik cctv seorang diri.

Sampai satu tahap aku di suruh berdiri di atas kerusi sebab aku tertidur di dalam kelas. Kisah benar daripada pesakit Covid-19. Aku pula masa tu dah kalah dengan n4fsu aku turutkan saja.

Aku tahankan lagi dan besarkan volume radio bagi mata aku ni segar sikit katanya. Tiada tanda-tanda yang menunjukkan dia berlaku selingkuh. Disebabkan aku dah berjanji dengan dia tadi petang tu aku minta kunci bilik cctv dari pengurus restoran.

Aku fikirkan anak-anak sahaja waktu ini. Dalam jam 10 lebih macam tu. 6 Selagi tak bercerrai aku mintak satu kad kredit dia.

Aku pernah dipkul dengan hanger baju sampai patah berderai. Mntak rm10 je pn untuk top up tu pn susah tapi masa akhir dia nak mnggal dia balik rumah bila tanya mana bini dia cakap dah balik seberang aku pn oh yelaaa. Sampai satu tahap aku dah rasa overwhelmed.

Saya periksa satu demi satu. Aku tak pernah cerita buruk pasal dia. Aku rdha jela dengan apa terjadi sampai satu tahap lantak kau lah nak kwin ke apa hati dah tawar abis.

Dia mahu capai satu demi satu. Sampai satu tahap aku dah pandai tipu Iman. Sabda Rasulullah saw.

Selebihnya aku harap aku boleh m4ti cepat bawa anak-anakku bersama. Mungkin perkara biasa seorang pekerja minta untuk tengok cctv. Apabila suaminya melihat kepadanya girang dia.

Bilik asing tak ada apa apa yang kotor kami buat. Tapi dia hulur saja. Cerita benar dan bukan rekaan semata-mata.

Aku selalu disisih and di hush. Dia hanya fikirkan tentang kerja tanpa fikirkan tentang kami terpaksa berjauhan. Dia campur hal personal dalam kerja sampai satu tahap aku rasa mentally depressed.

Bagi aku kalau tak baik pun aku ingat kita pernah berkawan rapat jadi tak baik nak kutuk dia. Tapi jap aku kena taubat dulu sebab ngumpat suami aku kat sini dan aku kena ganti puasa dulu. Kami makan sama tengok tv kadang dia teman aku tengok bola malam2 minggu.

Saya minta Mark berpindah semula ke Kota Kinabalu tapi dia berkeras. Tegur die cara baik die melenting. Apa lagi aku nak harapkan.

Kadang pasal makanan pown boleh gaduh. Bila siap aku pun bawa balik dan tak pasang-pasang sebab mini compo aku buat hal. Aku minta salinan slip gaji suami untuk memudahkan kira kira nafkah anak anak.

Sedih bila dengar cerita tentang pesakit Covid-19. Aku dah lali dengan permainan ini. Apabila suaminya perintah akan dia taatlah ia padanya dan apabila suaminya meninggalkannya ia akan memelihara nama baik.

Dari Ibnu Abbas ra yang diriwayatkan oleh Imam Abu Dawud Mahukah aku berikan kepadamu sebaik-baik benda yang disimpan Iaitu ialah wanita yang soleh. Tanpa tahu apa salah aku. Aku drive macam biasa hinggalah sampai satu tahap ni tetibe aku mengantuk yang teramat.

Dalam hal ini kami kena fikirkan bagaimana UTP dapat generate new. Aku harap esok-esok kalau ditakdirkan aku m4ti aku dapat m4ti dengan anak-anak dalam husnulkhotimah. Tapi dah setengah tahun aku minta sampai sekarang tak ada lelaki nak bagi pun.

Jadilah seperti yang kamu inginkan kerna kamu hanya memiliki satu kehidupan dan satu kesempatan untuk melakukan hal-hal yang ingin kamu lakukan. Sampai satu tahap aku asyik tertanya tanya mana mana dan mana. Masa depan yang cerah berdasarkan pada masa lalu yang telah dilupakan.

Dipendekkan cerita pada satu hari tu aku dah order satu kaset dubbing siap bagi list 12 buah lagu yang aku minat tu. Bayangkan aku dah pegang tanggungjawab ni dah 4 tahun since its establishment. Nak tak nak aku terpaksa gagahkan dan lawankan jelah mata aku ni.

Aku juga pernah kena ikat seluruh badan lepas aku balik bermain. Tapi cerita ini bukanlah aku yang dengar sendiri. Orang lain termakan makanan die kowt tapi die punya panjang lebar tak puas hati sampai up status.

Dia kata inilah impiannya dalam tugas. Tak cukup dengan tu waktu hari perjumpaan ibu bapa dengan guru untuk beri buku laporan pelajar cikgu aku mengadu kepada umi yang aku asyik tertidur dalam kelas.


51 Andur Ideas Quotes Islamic Quotes Reminder Quotes


25 Best Memes About Malaysia Malaysia Memes


Ada Aku Kisah Photos Facebook


51 Andur Ideas Quotes Islamic Quotes Reminder Quotes


Social Sciences Humanities Pertanika Journal


Gallery Shio


Ad Iz 143067d1po4j


Ada Aku Kisah Photos Facebook


Poseidon Paranormal Investigator Posts Facebook


LihatTutupKomentar